육아/아이와 함께 영어
[영어] 어린 아이에게 사용할 수 있는 짧은 문장 50가지 - 2
디아나제이
2024. 4. 2. 16:53
- "Let's play with the toy trucks." - (장난감 트럭으로 놀아봐요.)
- "Do you want to ride the toy train?" - (장난감 기차를 타고 싶은가요?)
- "The sandbox is for building sandcastles." - (모래 상자는 모래성을 짓기 위한 곳이에요.)
- "Don't throw sand at others." - (다른 사람에게 모래를 던지지 마세요.)
- "Let's see who can jump the farthest." - (누가 가장 멀리 뛸 수 있는지 보자.)
- "Be careful not to bump into anyone." - (누구에게 부딪치지 않도록 조심하세요.)
- "Who wants to be the captain of the ship?" - (누가 배의 선장이 되고 싶나요?)
- "The swing goes back and forth." - (그네는 앞뒤로 움직여요.)
- "Don't forget to hold on tight." - (꼭 꽉 잡고 있으세요.)
- "Let's see who can swing the highest." - (누가 가장 높이 그네를 탈 수 있는지 보자.)
- "The slide is slippery." - (미끄럼틀은 미끄럽습니다.)
- "Watch out for the edge." - (가장자리에 주의하세요.)
- "I'll help you climb up." - (네가 올라갈 수 있도록 도와줄게.)
- "Do you want to go down the slide together?" - (함께 미끄럼틀을 탈래요?)
- "Hold on to the handrail." - (지붕 철장을 잡아요.)
- "Let's race to the top of the climbing frame." - (정글짐의 꼭대기까지 달려보자.)
- "Can you climb up by yourself?" - (네 혼자서 올라갈 수 있니?)
- "Be careful not to slip." - (미끄러지지 않도록 조심하세요.)
- "Hold on tight!" - (꽉 잡아!)
- "Let's take turns on the seesaw." - (시소를 번갈아가며 타봐요.)
- "Who wants to be my partner?" - (누가 내 파트너가 될래요?)
- "The seesaw goes up and down." - (시소는 위 아래로 움직여요.)
- "Be careful not to hit the ground too hard." - (땅에 너무 세게 닿지 않도록 조심하세요.)
- "I'll push you from behind." - (뒤에서 널 밀어줄게.)
- "Let's see who can balance the longest." - (누가 가장 오래 균형을 유지할 수 있는지 보자.)
- "The monkey bars are for climbing." - (원숭이 철봉은 타기 위한 것이에요.)
- "Don't hang upside down for too long." - (너무 오래 거꾸로 매달리지 마세요.)
- "Who can reach the highest bar?" - (누가 가장 높은 막대기에 닿을 수 있을까요?)
- "Hold on tight with both hands." - (양손으로 꽉 잡아요.)
- "I'll show you how to climb across." - (네게 어떻게 매달려 넘어가는지 보여줄게.)
- "The climbing wall is for testing your strength." - (등받이는 네 힘을 시험하는 것이야.)
- "Be careful not to fall off." - (떨어지지 않도록 조심하세요.)
- "You're doing great, keep going!" - (잘하고 있어, 계속해!)
- "Let's see who can reach the top first." - (누가 먼저 꼭대기에 닿을 수 있는지 보자.)
- "The train set has many tracks." - (기차 세트에는 많은 레일이 있어요.)
- "Do you want to play with the toy cars?" - (장난감 자동차로 놀까요?)
- "Let's race our toy cars." - (우리 장난감 자동차로 경주하자.)
- "I'll show you how to fold the paper airplane." - (네게 종이 비행기를 접는 법을 보여줄게.)
- "Let's see whose paper airplane flies the farthest." - (누구의 종이 비행기가 가장 멀리 날아갈까요?)
- "Be careful not to rip the paper." - (종이가 찢어지지 않도록 조심하세요.)
- "The sandbox is for building sandcastles." - (모래 상자는 모래성을 짓기 위한 곳이에요.)
- "Do you want to play with the beach toys?" - (해변 장난감으로 놀고 싶어?)
- "Let's see who can dig the deepest hole." - (누가 가장 깊은 구멍을 파볼까요?)
- "Watch out for seagulls." - (갈매기에 주의하세요.)
- "Let's collect seashells." - (조개껍질을 모아보자.)
- "Do you want to fly the kite?" - (연을 날려볼까요?)
- "Who can make the kite soar highest?" - (누가 연을 가장 높이 날릴 수 있을까요?)
- "Be careful not to get tangled in the string." - (실이 뒤얽히지 않도록 조심하세요.)
- "The sandbox is for building sandcastles." - (모래 상자는 모래성을 짓기 위한 곳이에요.)
- "Do you want to play with the beach toys?" - (해변 장난감으로 놀고 싶어?)
728x90
반응형